
Ik vind het een uitdaging om recente inzichten uit de wetenschat praktisch te vertalen naar wat passend is voor de betreffende school of leerkracht. Juist door kleine veranderingen door te voeren kan je grote verschillen maken!
​

Onderwijs- of ondersteuningsarrangementen
in de regio (Amersfoort, Baarn, Bunschoten, Hooglanderveen en Soest) word ik regelmatig op advies van het samenwerkingsverband ingehuurd door scholen voor uiteenlopende hulpvragen. Hierbij gaat het vaak om individuele begeleiding van leerlingen rondom leren en/of gedrag. Steeds vaker word ik gevraagd mee te denken over de inhoud en vormgeving van het onderwijs, het wegwerken van 'onderwijsachterstanden' of het ondersteunen van groepjes leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Maar ook het meedenken bij de implementatie van het dyslexieprotocol en het verbeteren van het (begrijpend) leesonderwijs behoort tot de mogelijkheden.
Onderwijsarrangementen hebben bij voorkeur betrekking op taal. Denk hierbij aan:
- Voorschotbenadering en Aanvankelijk lezen
- Begrijpend- en/of voortgezet technisch lezen
- Woordenschat bij TOS of NT2
- Zaak/kennisvakken
- Spelling
- Dyslexie (diagnostiek, maar ook advisering rondom dyslexieaanvragen en effectieve interventies)
​​
Bij voorkeur werk ik met individuele leerlingen of kleine groepjes op ON3, maar kijk ik altijd mee in de groep hoe we ON1 en 2 kunnen versterken, zodat de school ook optimaal profiteert van de ondersteuning en kennis opdoet om hier in de toekomst zelf mee aan de slag te gaan. Waar nodig kan ik ook startende remedial teachers of onderwijs assistenten meenemen in de aanpak.
​
Als remedial teacher en coach heb ik jarenlange ervaring opgedaan bij diverse scholen en in mijn eigen praktijk. Ik ben in het bezit van het Master SEN diploma (specialist leren én begeleiden). Na schooltijd werk ik
Tarieven en referenties op aanvraag